Χρήστος Χαντζαράς ο κορυφαίος οδηγός Drift

christos-chantzaras-drift-Gymkhana-Grid-driftking-serrescircuit-champion-drifter-race-first-champion

Χρήστος Χαντζαράς ο κορυφαίος οδηγός Drift

Χρήστος Χαντζαράς ντριφτάρει με πάθος, ξεπερνάει τα όρια και γίνεται πρότυπο και διαφήμιση για τον Ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Μηχανοκίνητος Αθλητισμός: Χρήστος Χαντζαράς ένας οδηγός από τους πιο πολυσυζητημένους, αγαπημένους και με τις περισσότερες διακρίσεις στον χώρο του Drift αποκλειστικά στο Sportime.

Χρήστο Χαντζαρά τελικά στο Drift παίζει ρόλο το αμάξι ή οι ικανότητες ενός οδηγού;

Χρήστος Χαντζαράς: Καταρχάς καλησπέρα σε όλους τους αναγνώστες καθώς κ σ’ εσένα που μου έδωσες το βήμα για αυτήν την συνέντευξη και σ’ ευχαριστώ πολύ!!!
Είναι συνάρτηση και των δυο. Βασικότερο ρόλο παίζουν φυσικά οι ικανότητες του οδηγού και η αντίληψή του για το πως θα φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του.
Πόσα χρόνια ασχολείσαι επαγγελματικά με το Drift; και ποια ήταν η στιγμή που αποφάσισες να ασχοληθείς πιο ενεργά;

Η πρώτη μου επαφή ήταν στα τέλη του 2009 όπου και το ερωτεύτηκα τόσο πολύ, που από το 2010 ξεκίνησα να ακολουθώ ασταμάτητα τα κύπελα και στη συνέχεια τα πρωταθλήματα που γίνονταν στην Ελλάδα… Ξεκίνησα τους αγώνες ως μια “δικαιολογία”, προκειμένου να σταματήσω τους παράνομους αγώνες (κόντρες) που έπαιρνα μέρος μέχρι τότε στους δρόμους. Η δικαιολογία με την πάροδο των χρόνων μετατράπηκε σε κάτι που αγαπώ να κάνω, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

christos-chantzaras-22-drift-Gymkhana-Grid-driftking-serrescircuit-champion-drifter-race-first-champion

Όλοι όταν αναφέρουν το όνομα σου αδιαμφισβήτητα μιλάνε για ένα χερά του χώρου, ένα δυνατό και καλό οδηγό. Ο Χρήστος Χαντζαράς ποια θεωρεί τα οδηγικά προσόντα και τα δυνατά στοιχεία του ως οδηγός;

Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κόσμο που αναγνωρίζει την προσπάθεια που κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια και μας το ανταποδίδει έμπρακτα σε κάθε μας αγώνα…
Τα στοιχεία που με χαρακτηρίζουν ως οδηγό θα ήταν καλύτερο να στο απαντήσει ο κόσμος μέσα από αυτό που βλέπει…
Μου αρέσουν πάρα πολύ το American αλλά και το Japanese style, ανάλογα τις συνθήκες και τη διαδρομή της πίστας στον αγώνα εφαρμόζω και τα δύο στυλ. Το σίγουρο που μπορώ να σου πω είναι πως μου αρέσει υπερβολικά η επιθετική οδήγηση η συνεχή βελτίωση και η αφοσίωση μου στον στόχο.
Πόσο σημαντικό για ένα οδηγό είναι η σωστή επιλογή ομάδας και ανθρώπων που τον στηρίζουν;

Για εμένα η ομάδα είναι στο ψηλότερο σκαλί… Για να γίνει πιο κατανοητό θα σου πω πως… Χωρίς οδηγό δεν υπάρχει αγώνας! Χωρίς σωστή ομάδα πάλι δεν υπάρχει αγώνας…
Όσο πολύ και να προσπαθήσεις χωρίς τον ένα από τους δυο κρίκους ποτέ δεν θα πετύχεις τίποτε. Οπότε καταλαβαίνεις πως σε όλες αυτές τις επιτυχίες που είχα την χαρά να καταφέρω όλα αυτά τα χρόνια, το μισό ανήκει σε αυτούς τους αφανείς ήρωες που κρύβονται πίσω από όλο αυτό…
Χρήστο Χαντζαρά είσαι ο πρώτος Έλληνας οδηγός που ανέβηκε στο εξωτερικό σε Gymhkana σε βάθρο, πες μας για αυτή την εμπειρία;

Nαι είμαι ο πρώτος και ο μόνος Έλληνας που ανέβηκε ποτέ στο βάθρο του Gymkhana Grid και ευχαριστώ την MONSTER ENERGY που μου έδωσε την ευκαιρία να το ζήσω όλο αυτό.
Για εμένα είναι στις τοπ 3 στιγμές της καριέρας μου.
Ήταν συγκλονιστική εμπειρία καθώς είδα και έμαθα πράγματα που δεν είχα ξαναδεί, αγωνίστηκα δίπλα σε θρύλους του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και φυσικά στον εμπνευστή όλου αυτού τον μοναδικό KEN BLOCK που δυστυχώς δεν είναι πλέον κοντά μας και αν ξαναγίνει Gymkhana Grid,ποτέ δεν θα είναι το ίδιο…
Πες μας επιγραμματικά τα top 5 στιγμών διακρίσεων επιτυχιών σου και πότε έγινε χρονολογικά το κάθε τι;

Η κάθε μια από αυτές τις διακρίσεις έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου για τους δικούς της λόγους ανάλογα τη χρονική στιγμή, οπότε δεν μπορώ να τις βάλω σε αριθμητική σειρά…
Σίγουρα το 2012 και το 2013 ήταν τα πρώτα δυο κύπελλα που κατέκτησα, το 2014 το πρώτο μου πρωτάθλημα, το 2017-2018-2019 τα τρία σερί πρωταθλήματα, το 2017 και το 2019 η πρώτη και η δεύτερη μου νίκη σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό αγώνα, το 2019 η Τρίτη θέση και το βάθρο στο Gymkhana Grid.
Ο Χρήστος Χαντζαράς, τι γουστάρει περισσότερο στον χώρο του DRIFT τι δεν γουστάρει καθόλου και τον χαλάει σε αυτόν;

Στο Drift μου αρέσει απίστευτα ο κόσμος που μας παρακολουθεί… Είναι κάτι το ξεχωριστό όταν βλέπεις όλων των ειδών τις ηλικίες να το απολαμβάνουν στον ίδιο βαθμό…
Βλέπουμε από οικογένειες με παιδάκια, ζευγάρια, παρέες φίλων, μέχρι και παππούδες με τα εγγόνια τους να έρχονται και να μας χειροκροτούν…Πραγματικά δεν έχει όριο ηλικίας το κοινό του Drift και αυτό από μόνο του είναι κάτι μοναδικό.
Επίσης εκτιμώ απίστευτα τις προσπάθειες και τον κόπο όλων των οδηγών και ομάδων καθώς και όλων όσων αγαπούν το Drift και θέλουν συνεχώς να το ανεβάζουν.
Δεν γουστάρω καθόλου αυτούς που εκμεταλλεύονται το Drift και είναι στο άθλημα όχι επειδή το αγαπούν αλλά για να παίρνουν από τον χώρο πολύ περισσότερα από αυτά που προσφέρουν. Με χαλάνε αυτοί που δεν είναι αμερόληπτοι έχουν προκαταλήψεις-συμφέροντα και δεν σέβονται τον κόπο των οδηγών-ομάδων με αποτέλεσμα αντί να πηγαίνει μπροστά το άθλημα να πηγαίνει πίσω.

christos-chantzaras-22-drift-Gymkhana-Grid-driftking-serrescircuit-champion-drifter-race-first-champion-worlddrift

Υπάρχει μια αναμέτρηση ως οδηγός που θα ήθελες να ζήσεις με ποιον και που;

Σίγουρα είναι πολλές παραπάνω από μία αυτές οι αναμετρήσεις που θέλω να ζήσω. Θα επιλέξω όμως μια αναμέτρηση από αυτές που έχω στο μυαλό μου και αυτή είναι με τον James Deane στην Riga.
Για τον Χρήστο Χαντζαρά, ο πιο ασυμβίβαστος χαρακτήρας στον χώρο; Ο πιο ταλαντούχος; Και ο πιο εξελίξιμος;

Ο πιο ασυμβίβαστος και τρελαμένος χαρακτήρας θεωρώ πως είναι ο Naoki Nakamura
Ο πιο ταλαντούχος για εμένα είναι ο James Deane
Ο πιο εξελίξιμος είναι ο Nikolass Bertans
Ποιοι είναι οι αφανείς ήρωες που κρύβονται πίσω από εσένα;

Οι αφανείς ήρωες που κρύβονται πίσω από εμένα είναι “η αγωνιστική μου οικογένεια” δηλαδή τα άτομα που αποτελούν την ομάδα μου, οι συνεργάτες μου, η οικογένειά μου, η γυναίκα μου και τα παιδιά μου!!! Όλοι τους ο καθένας ξεχωριστά στηρίζουν τις προσπάθειες μου με τον δικό τους τρόπο και με κάνουν αυτό που είμαι!!!
Πες μας κάποιο ευτράπελο επικό γεγονός που έχει γίνει σε αγώνα που το θυμάστε ως σήμερα;

Τι να σου πρωτοπώ.. Είναι πάρα πολλά είναι η αλήθεια… Σχεδόν σε κάθε αγώνα γίνεται και κάποιο ευτράπελο για να τον θυμόμαστε (γέλιο)
Αλλά νομίζω πως το πιο επικό ήταν το 2017 που παιζόταν το πρωτάθλημα οριακά ανάμεσα σε εμένα και τον Ηρακλή Λεόντη.
Στον 7ο τελευταίο αγώνα λοιπόν στον Μαραθώνα αν περνάγαμε στους 4 παίρναμε και το πρωτάθλημα.
Στην φάση των 8 λοιπόν κάνω ένα λάθος και βγαίνω εκτός.
Ο Ηρακλής αν θυμάμαι καλά βγήκε 3ος στον συγκεκριμένο αγώνα…
Κάνοντας λοιπόν τους υπολογισμούς στους βαθμούς για το πρωτάθλημα και εμείς αλλά και οι διοργανωτές κάτι μετρήσαμε λάθος και βγάζαμε ότι ο Ηρακλής είχε 1 παραπάνω βαθμό οπότε ήταν και πρωταθλητής. Γυρίζω λοιπόν σπίτι απογοητευμένος κοιμάμαι με το ζόρι και την άλλη μέρα το μεσημέρι χτυπάει το τηλέφωνο και είναι ο Ηρακλής. Μου λέει έλα ρε καλημέρα.
Καλημέρα του λέω.
Ρε μλκ μου λέει εγώ από εχθές τα έβγαζα αλλιώς και είχα δίκιο τελικά…
Τι εννοείς του λέω. Κάνανε λάθος στους υπολογισμούς είσαι 1 βαθμό μπροστά εσύ. Οπότε συγχαρητήρια εσύ είσαι ο πρωταθλητής.
Ρε μλκ του λέω με πήρες για να με τρολάρεις και είμαι όλο το βράδυ να σκάσω…
Όχι ρε αλήθεια σου λέω μου λέει…
Και έτσι προς τιμήν του έμαθα πρώτα από αυτόν ότι είχε γίνει λάθος και τελικά ήμουν πρωταθλητής.

christos-chantzaras-drift-Gymkhana-Grid-driftking-serrescircuit-champion-drifter-race-first-champion

Ο Χρήστος Χαντζαράς πως διαχειρίζεται την πίεση ενός αγώνα; Ποιον αγώνα θυμάται που είχε πολύ αγωνία και πίεση;

Πρώτα απ όλα με την βοήθεια της ομάδας μου και μετά με πολλή δουλειά που πρέπει να κανείς με τον εαυτό και την ψυχολογία σου ώστε να είναι σε ελεγχόμενο επίπεδο οι αντιδράσεις και οι επιλογές σε κάθε πέρασμα… Κάθε αγώνας είναι μοναδικός και πάντα έχεις αρκετή πίεση. θυμάμαι πολλή πίεση στο παγκόσμιο στις Σέρρες το 2017 που έπρεπε να διαχειριστώ κάτι πρωτόγνωρο για εμένα με σε έναν αγώνα με περισσότερες από 95 συμμετοχές.
Τι χρειάζεται περισσότερο ένας οδηγός για να ξεχωρίσει; Βάλε ποσοστό από το 0-100% α) Χρήματα β) Οδηγικό ταλέντο γ) Υπομονή δ) Εργατικότητα ε) Δημόσιες σχέσεις

Για να ξεχωρίσει ένας οδηγός όλα τα παραπάνω είναι μια συνάρτηση για την επιτυχία και την πορεία του…Αλλά μεγαλύτερο ποσοστό για να απογειώσει την πορεία του, δίνω στο οδηγικό ταλέντο.
Οπότε θα έβαζα α) 20% χρήματα β) 30% ταλέντο γ) 10% υπομονή δ) 20% εργατικότητα ε) 20% δημόσιες σχέσεις
Τι είναι αυτό που έκανε τον Χρήστο Χαντζαρά να αγαπήσει το DRIFT;

Αυτό που με έκανε να αγαπήσω το Drift είναι το ίδιο το Drift. H αίσθηση και η ηδονή που σου προσφέρει το αυτοκίνητο όταν σπας την πρόσφυση και πλαγιολισθαίνεις στο όριο έχοντας ταυτόχρονα τον απόλυτο έλεγχο του… Αυτή την αίσθηση μόνο τον Drift μπορεί να στη προσφέρει και όσοι έχουν ντριφτάρει σε πίστα μπορούν να καταλάβουν τι εννοώ.
Και λέω σε πίστα γιατί τα όρια που μπορείς να φτάσεις και να ξεπεράσεις με ασφάλεια σε μια πίστα στον δρόμο είναι αδύνατο…
Oι στόχοι του Χρήστου Χαντζαρά για το 2023;

Οι στόχοι της ομάδας μου για το 2023 είναι να προσφέρουμε όσο περισσότερο θέαμα μπορούμε με τη συμμετοχή μας σε κάποιους αγώνες του Ελληνικού πρωταθλήματος, σε κάποιους Ευρωπαϊκούς αγώνες καθώς και σε κάποια επιλεγμένα event.

christos-chantzaras-drift-Gymkhana-Grid-champion-drifter-race-first-champion-oaka-allstars-kenblock

Και για τους λάτρεις του ENGINE POWER τι κρύβεται κάτω από το καπό και γενικότερα στο αγωνιστικό όπλο του Χρήστου Χαντζαρά;

Το αυτοκίνητο είναι ένα BMW M3 e36 με full carbon body kit (μούρη, πόρτες, πίσω φτερά, πορτ-παγκάζ και ουρανό). Tο μοτέρ του είναι S50B32 με turbo Garrett.
Το αυτοκίνητο δουλεύει στους περισσότερους αγώνες με μηχανική πίεση στα 700 άλογα τροχό και εάν κριθεί αναγκαίο μπορεί να ξεπεράσει τα 850 άλογα τροχό.
Tο σημαντικότερο κομμάτι σε ένα drift car είναι η ανάρτηση. Το κτήνος “φοράει” D2 coilover εμπρός για BMW M3 e36, και D2 coilover πίσω από άλλη μάρκα αυτοκινήτου. Οι πατέντες στο αυτοκίνητο είναι πάρα πολλές και πολύ λίγα πράγματα έχουν παραμείνει εργοστασιακά.
Μερικές από τις πιο εμφανείς και ιδιαίτερες πατέντες είναι το σύστημα διπλών ψαλιδιών για τον εμπρός άξονα, που επιτρέπουν γωνίες τιμονιού μεγαλύτερες από 70 μοίρες. Είναι το πρώτο BMW Ε36 στον κόσμο που δοκιμάστηκε και δουλεύει με το σύστημα αυτό. Μερικές ακόμη πατέντες είναι το εμπρός και πίσω σωληνωτό πλαίσιο αλουμινίου, μονοκόμματη μούρη carbon, ψυγεία νερού πίσω και πολλά άλλα.
Ο Χρήστος Χαντζαράς τι θα συμβούλευε για το θέμα της σωστής οδηγικής συμπεριφοράς;

Η συμβουλή μου είναι οποίος-α θέλει να δει πραγματικά τι μπορεί να κάνει ο ίδιος-α και το αυτοκίνητο του-ής να πάει σε μια πίστα να βρει να όρια του-ης και όχι στον δρόμο…
Από την στιγμή που θα πάει στην πίστα και θα διαπιστώσει τι μπορεί να κάνει είμαι σίγουρος πως θα αναζητά την επόμενη φορά που θα πάει στην πίστα και ο δρόμος δεν θα του κάνει αίσθηση στο να τρέξει και να ρισκάρει την ασφάλεια την δίκη του και των άλλων…
Εμείς να ευχηθούμε από πλευράς μας κάθε επιτυχία για αυτή την χρονιά στον Χρήστο Χαντζαρά και στην ομάδα του και πως τον καλούμε και θα τον περιμένουμε στο Motor Festival τον Σεπτέμβριο να να τον ζήσουμε από κοντά μαζί με τους δεκάδες χιλιάδες φίλους και επισκέπτες της διοργάνωσης!!! Γιατί φέτος στο 21th Motor Festival το παιχνίδι αλλάζει…

christos-chantzaras-drift-Gymkhana-Grid-champion-drifter-race-first-champion-oaka-allstars-kenblock-BMW-M3-e36
Δείτε όλα τα θέματα του Engine Power  στο SPORTIME!!!

Επιστροφή στην Αρχική