Ηλεκτρική Formula 1: Γιατί θα χρειαστούν δεκαετίες (και αν…)

Μπορεί στα αυτοκίνητα η δεκαετία που έρχεται να ανήκει στην ηλεκτροκίνηση (ίσως όχι με τον ρυθμό που προβλέπουν πολλοί), όμως στην Formula 1 μοιάζει αυτή την στιγμή μάλλον μία υπόθεση του μακρινού, πολύ μακρινού μέλλοντος.

Σε συνέντευξη που έδωσε στο Autosport ο Jean Todt ξεκαθάρισε ότι μία πλήρως ηλεκτρική Formula 1 θα αργήσει πολύ καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο η υπάρχουσα τεχνολογία να προσαρμοστεί στα δεδομένα των ταχυτήτων και του θεάματος μιας σύγχρονης F1.

“Προς το παρόν” δήλωσε ο Todt, “υπάρχει η υβριδική τεχνολογία και τίποτα άλλο. Η Formula E δεν μπορεί να αντικαταστήσει την F1. Τα 300 χιλιόμετρα ενός σύγχρονου Grand Prix δεν μπορεί να τα κάνει κανένα αγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις ταχύτητες της σημερινής Formula 1. Θα περάσουν δεκαετίες μέχρι να γίνει, αν ποτέ γίνει. Προς το παρόν τα υβριδικά είναι η σωστή λύση. Το επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσουμε πιο καθαρά καύσιμα”.

Την άποψη του Todt συμμερίζεται εν πολλοίς και ο υπεύθυνος της ομάδας της Mercedes για τους κινητήρες Andy Cowell. “Όλα σχετίζονται με τις τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας. Αν μιλάμε για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου τότε ο Jean Todt έχει δίκιο. Αν πάμε στην λύση του υδρογόνου, το οποίο μπορεί να γίνει άμεσα, όμως τα αυτοκίνητα θα γίνουν πολύ πιο  βαριά και ογκώδη, κάτι που θα τα κάνει να ξεφύγουν από την λογική της F1”.

Kαι συνεχίζει ο Cowell: “Νομίζω ότι το επόμενο βήμα που θα πάρουμε από το 2021 θα είναι η υιοθέτηση των βιοκαυσίμων σε ποσοστό 10%. Αν σε επόμενες γενιές κινητήρων καταφέρουμε να έχουμε 100% βιοκαύσιμα, τότε θα έχουμε τεράστια μείωση του αποτυπώματος σε διοξείδιο του άνθρακα”.

Όλα αυτά ίσως να βάλουν σε σκέψεις αρκετούς που σπεύδουν να προκαταλάβουν τις ηλεκτρικές εξελίξεις, καθώς όπως συνέβαινε πάντα, οι αγώνες ήταν αυτοί που έδιναν τον τόνο για τις τεχνολογικές εξελίξεις στα επιβατικά αυτοκίνητα. Η απουσία ενθουσιασμού της FIA για την ηλεκτροκίνηση ίσως να είναι και μία ένδειξη για το ποια θα είναι η πορεία της και στα δικά μας οχήματα, δηλαδή με σαφώς λιγότερο ρυθμό και με έμφαση σε εναλλακτικές τεχνολογίες. Ο καιρός θα δείξει αν όντως η F1 του 2020 ήταν προφητική για όσα θα γίνουν μέσα στην δεκαετία.

Πηγή : caranddriver.gr/ Παναγιώτης Τριτάρης