Ο Δαίδαλος η πρόταση για ένα Ελληνικό αεροσκάφος

Ο Δαίδαλος η πρόταση για ένα Ελληνικό αεροσκάφος

Μια ενδιαφέρουσα ελληνική πρόταση-μελέτη για την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους που πραγματικά αποδεικνύει ότι στην χώρα μας υπάρχουν ακόμη και σήμερα άνθρωποι με όραμα και διάθεση να δημιουργήσουν νέα προϊόντα που θα μπορούσαν να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες αλλά και να διεκδικήσουν παραγγελίες από το εξωτερικό.

Μια ενδιαφέρουσα ελληνική πρόταση-μελέτη για την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους που πραγματικά αποδεικνύει ότι στην χώρα μας υπάρχουν ακόμη και σήμερα άνθρωποι με όραμα

Πρόκειται για το αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης «KPS-1 Δαίδαλος» την αρχική μελέτη ανάπτυξης του οποίου πραγματοποίησε ο Μηχανολόγος Μηχανικός Αεροσκαφών-Αεροναυπηγός Κωνσταντίνος Πανιτσίδης, απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Κιέβου, της περίφημης σχολής του Αεροναυπηγού και οραματιστή Oleg Antonov.

Σε μια εποχή που οι περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν λανθασμένα λόγω έλλειψης επαρκούς πληροφόρησης, ότι η χώρα δεν παράγει τίποτα και δεν εξάγει τίποτα, νέοι επιστήμονες δημιουργοί σχεδιάζουν το μέλλον της οικονομίας της Ελλάδας με νέα πρωτοποριακά προϊόντα διεκδικώντας από το Κράτος να αλλάξει τον στρεβλό προσανατολισμό της οικονομίας μας από τον τομέα των υπηρεσιών στον τομέα της παραγωγής.

Όσο και αν ακούγεται απίστευτο η Ελλάδα κατασκευάζει εδώ και πολλά χρόνια στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ το 33% της ατράκτου του αμερικανικού μαχητικού F-16 και του μεταγωγικού C-130J για κάθε αεροσκάφος από τους δύο παραπάνω τύπους που παραγγέλνεται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Επιπλέον ιδιωτικές ελληνικές εταιρείες όπως οι MILTECH Hellas, APELLA, BOSA, AΚΜΟΝ, ELFON, INASCO HELLAS Co, AXON ENGINEERING S.A., THALES ELECTRONIC SYSTEMS S.A., ALTHOM ENGINEERING EPE, DEDALOS Ltd, FEAC ENGINEERING, HERON ENGINEERING, ISD S.A, ISI HELLAS, Teletel S.A καθώς και άλλες εταιρείες αναπτύσσουν και κατασκευάζουν υποσυστήματα, λογισμικό και πραγματοποιούν μελέτες για αεροσκάφη.

Η «μικρή» Ελλάδα όπως κάποιοι επιθυμούν να την χαρακτηρίζουν όπως φαίνεται από τα παραπάνω διαθέτει ικανοποιητική υποδομή στον τομέα της αεροναυπηγικής, η οποία όμως μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί για την σχεδίαση ανάπτυξη και κατασκευή ενός εγχώριου αεροσκάφους, όπως ενός εκπαιδευτικού ή ενός αμφίβιου πυροσβεστικού αεροσκάφους, αφού ποτέ δεν υπήρξε πολιτική απόφαση με την βαρύτητα και την διαχρονική δέσμευση όπως αυτή που λήφθηκε για την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, ένα εγχείρημα πολλαπλάσιας δυσκολίας και κόστους.

Το σχέδιο του κυρίου Κωνσταντίνου Πανιτσίδη που όπως επισημαίνεται αποτελεί αρχική μελέτη αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός αεροσκάφους, το οποίο θα μπορούσε να αντικαταστήσει το υπάρχον εκπαιδευτικό αεροσκάφος T-41D που χρησιμοποιεί η Πολεμική Αεροπορία.

Το αεροσκάφος «KPS-1  Δαίδαλος»  ανήκει στην κατηγορία των ελαφρών αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων εξοπλισμένο με εμβολοφόρο κινητήρα η ελικοστροβιλοκινητήρα. Το «KPS-1  Δαίδαλος»  κατατάσσεται μεταξύ των πιο σύγχρονων νέας γενιάς αεροσκαφών με δυνατότητα να διατηρεί σε υψηλό επίπεδο την ετοιμότητα και τις δεξιότητες των πληρωμάτων της Πολεμικής Αεροπορίας.