Πρώτοι Τανιμανίδης και Σολδάτος στο Estoril της Πορτογαλίας

πρωτοι τανιμανιδης και σολδατος,engine power
πρωτοι τανιμανιδης και σολδατος,engine power

Πρώτοι Τανιμανίδης και Σολδάτος στο Estoril της Πορτογαλίας

Πρώτοι οι Παναγιώτης Τανιμανίδης και Τάκης Σολδάτος στο Estoril της Πορτογαλίας στο Light Prototype Car Championship

Η Ελληνική ομάδα με τους Παναγιώτη Τανιμανίδη και Τάκη Σολδάτο μετά τα αποτελέσματα των δυο πρώτων αγώνων σε Portimao, Estoril δηλώνουν ο στόχος είναι το πρωτάθλημα στο άκρως απαιτητικό L.P.C Light Prototype Car championship.

Δύο αγώνες ήδη σε Portimao και Estoril και οι Παναγιώτης Τανιμανίδης και Τάκης Σολδάτος έχουν δείξει τις προθέσεις τους παρόλο τις αντίξοες συνθήκες και τις πολλές ατυχίες…

Στο Portimao ενώ ήταν πρώτοι στα ελεύθερα δοκιμαστικά ο συνδυασμός μια απίστευτης νεροποντής και προβληματικών ελαστικών τους στέρησαν μια διάκριση, παρόλη την τιτάνια μάχη που δώσανε κόντρα στις καιρικές συνθήκες αλλά και του υψηλού επιπέδου του ανταγωνισμού. Τελικά ο κινητήρας έσβησε λόγω εισροής νερού από την εισαγωγή!

Στον 2ο αγώνα στο Estoril στα ελεύθερα δοκιμαστικά η επιλογή του setup κατάφεραν να είναι ταχύτατοι σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς αλλά δυστυχώς έσπασε ο κινητήρας κάτι που τους στέρησε χρόνο στην πίστα, έτσι ως αποτέλεσμα είχε να μην προλάβουν να οδηγήσουν περισσότερο. Την Κυριακή κλήθηκαν να μπούν κατευθείαν στο qualifing με πολύ δύσκολες συνθήκες καθώς είχε βρέξει και κάθε γύρο η πίστα άλλαζε κάνοντας το αυτοκίνητο απρόβλεπτο. Ευτυχώς η εμπειρία από το Portimao σε extreme συνθήκες έπαιξε σημαντικό ρόλο στα χέρια τους ώστε να πάρουν μια εντυπωσιακή pole position με 3 δευτερόλεπτα διαφορά.

Λεπτομέρειες του αγώνα μέσα από τα μάτια των οδηγών…

Tο θρίλερ συνεχίστηκε καθώς είχε ήλιο με την πίστα στεγνή. Στηθήκαμε όλοι στο grid για το πρωταγωνιστικό 10λεπτο κατά τη διάρκεια του οποίου πέρασε ένα σύννεφο και έβρεξε για 2 λεπτά ξανά βρέχοντας σχετικά μια ζεστή όμως άσφαλτο. Πανικός στο grid στο 5λεπτο καθώς όλοι ψάχνουν τι θα κάνει ο καιρός και αν θα περάσουν σε βρόχινα λάστιχα. Τελικά μένουν όλοι σε στεγνό setup φοβούμενοι όμως τι θα συναντήσουν στην πίστα. Τον αγώνα ξεκίνησε ο Τάκης Σολδάτος ο οποίος πολύ θαρραλέα φρέναρε βαθιά στην πρώτη στροφή προσπερνώντας και ένα εκ των δυο V8 που έτρεχαν στην ανώτερη κατηγορία και έκανε ένα φανταστικό πρώτο δίγυρο εμπιστευόμενος πολύ την πρόσφυση της πίστας, πριν προλάβουν να αντιδράσει ο ανταγωνισμός. Έτσι δημιούργησε μια απόσταση ασφαλείας 10 δευτερολέπτων, η οποία συνέχισε να αυξάνει με περίπου 1δευτερολεπτο το γύρο.

Καθώς ο αγώνας είναι τύπου endurance 45λεπτος με υποχρεωτικό pitstop προχωρήσαμε στην προγραμματισμένη αλλαγή οδηγού με lead 36 δευτερολέπτων. Έτσι το τιμόνι ανέλαβε ο έταιρος οδηγός της ομάδας Παναγιώτης Τανιμανίδης μετά από ένα ακριβέστατο pitstop καθώς η ελάχιστη χρονική διάρκεια από είσοδο σε έξοδο της pitlane είναι 90 δευτερόλεπτα και η ομάδα μας το ολοκλήρωσε σε 90,7 δευτερόλεπτα! Αυτό μας έδωσε προβάδισμα που άγγιξε το λεπτό και σε συνδυασμό με τον ταχύτατο ρυθμό του οδηγού μας φτάσαμε να προηγούμαστε 1.30λεπτο. Έτσι στον προτελευταίο γύρο σώθηκε η εντολή να κόψει ρυθμό και να οδεύσει προς μια σίγουρη νίκη. Ο κινητήρας μας είχε άλλη άποψη ωστόσο και στον τελευταίο γύρο έσβησε!

Οι δύσκολες αποφάσεις της ομάδας…

Μετά από συνεχείς και αγωνιώδεις προσπάθειες του οδηγού ξαναήρθε στη ζωή περίπου 1λεπτο αργότερα! Πιστεύοντας αρχικά ότι πρόκειται για έλλειψη καυσίμου, ο οδηγός προσπάθησε με χαμηλή ταχύτητα να φτάσει στον τερματισμό, προσπαθώντας μεν να κρατήσει το προβάδισμα, διατηρώντας από την άλλη στη ζωή τον κινητήρα. Έτσι στην τελική ευθεία και 10 κυριολεκτικά μέτρα από την καρό σημαία, την ώρα που σηκώσαμε το χέρι ότι τα καταφέραμε, μας πέρασε το αυτοκίνητο που ακολουθούσε σε ένα photo finish με διαφορά 0,5 του δευτερολέπτου! Αν και καταφέραμε μια ηρωική 2η θέση το παιχνίδι της τύχης μας άφησε μια πολύ πικρή γεύση.

Κατά το προγραμματισμένο διάλειμμα μεταξύ των 2 αγώνων ανακαλύψαμε ότι η αιτία της διακοπής δεν ήταν καύσιμο αλλά προστασία του εγκεφάλου από χαμηλή πίεση λαδιού κάτι που μας έδειξε ότι ο κινητήρας μας ήταν στα τελευταία του. Αντιμετωπίζοντας μια δύσκολη απόφαση αν θα τρέξουμε ή όχι το 2ο αγώνα της ημέρας. Η αίσθηση της αδικίας που επικρατούσε από τον 1ο αγώνα, μας έφερε στην απόφαση να συμμετάσχουμε με ένα λαβωμένο κινητήρα και φυσικά με τον κίνδυνο να τον σπάσουμε. Έτσι στηθήκαμε στη 2η εκκίνηση του αγώνα με ανάμικτα συναισθήματα και πολύ άγχος. Κάπως έτσι πορευτήκαμε σε όλο το 1ο session με τον Τάκη Σολδάτο να προσπαθεί να δημιουργήσει μια μικρή διαφορά ασφαλείας χωρίς να πιέσει όμως το μοτέρ στο όριο. Στον τελευταίο του γύρο και μπαίνοντας για το pitstop ο κινητήρας παρουσίασε διακοπές ηλεκτρικής φύσης κάτι που μας καθυστέρησε κατά 30 δευτερόλεπτα κατά το pitstop.

Η απόφαση πάρθηκε επί τόπου και ο Παναγιώτης Τανιμανίδης βγήκε στην πίστα με 2πλο πρόβλημα και τον ανταγωνισμό κολλημένο στην πλάτη του. Ακολούθησε μια δύσκολη αποστολή για τον ίδιο, καθώς κλήθηκε να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας, μη μπορώντας να χρησιμοποιήσει πάνω από το 70% του γκαζιού και μένοντας 1500 στροφές μακριά από τον κόφτη. Αυτό τον ανάγκασε σε μια πολύ δύσκολη οδήγηση, παίρνοντας πολλά ρίσκα στην είσοδο της στροφής καθώς δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί την έξοδο της στροφής.

Πρώτοι οι Παναγιώτης Τανιμανίδης και Τάκης Σολδάτος στο Estoril της Πορτογαλίας στο Light Prototype Car Championship

Τελικά κατάφερε να ανοίξει τη διαφορά τόσο όσο να του επιτρέψει να δει την καρό σημαία πρώτος.

Η ανακούφιση ήταν μεγάλη το ίδιο και η αίσθηση δικαίωσης κι έτσι πανηγυρίστηκε ανάλογα από όλη την ομάδα της Takis Soldatos Racing Team. Η ομάδα Soldatos Racing Team δηλώνει ο στόχος μας είναι να κερδίσουμε το πρωτάθλημα αν και έχουμε disadvantage ότι γνωρίζουν τις πίστες καλύτερα από εμάς ενώ δεν έχουμε και δεδομένα setup. Αυτό προαπαιτεί από εμάς ταχύτατη εκμάθηση και πολύ γρήγορες και σωστές αλλαγές στο αυτοκίνητο την ημέρα των ελευθέρων δοκιμών ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί.

Το πρωτάθλημα του Light Prototype Car είναι σε Portimao, Estoril, Jerez, Valencia, Navarra και Barcelona. Ραντεβού στις 12/2 στη Jerez της Ισπανίας, μια πολύ απαιτητική και τεχνική πίστα με πολύ grip και αλλεπάλληλες εναλλαγές πορείας σε ένα σφιχτό layout.

Δείτε όλα τα θέματα του Engine Power  στο SPORTIME!!!