Toyota Mark II μια αναλυτική ματιά στην ιστορία

Toyota Mark II μια αναλυτική ματιά στην ιστορία

Απομακρύνοντας από τη φήμη τους ως προς τα καύσιμα, το Mark II ήταν η επιλογή πολυτελείας της Toyota τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.

Το Toyota Mark II ξεκίνησε ως απόδειξη ότι η Toyota ήταν κάτι περισσότερο από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων οικονομίας. Αυτοκίνητα όπως το Toyota Crown ήθελαν να επιδείξουν αυτήν την ιδέα, αλλά αυτό κατέληξε να είναι ελαφρώς πολύ μεγάλο για τους κανονισμούς για το μέγεθος / βάρος / μετατόπιση της Ιαπωνίας Έτσι έκαναν ένα βήμα πίσω και κυκλοφόρησαν το Mark II: ένα πλήρως φορτωμένο μεσαίο αυτοκίνητο με αρκετές επιλογές για να χαρακτηριστεί ως πολυτελές.

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1968, η πινακίδα Mark II στρατιώθηκε για 36 χρόνια και 9 γενιές και κέρδισε μια χούφτα ψευδώνυμα με βάση τις διάφορες περικοπές της, από την πολυτέλεια του προϋπολογισμού έως τα ελαφρώς πιο αμερικανικά σπορ αυτοκίνητα.

Απομακρύνοντας από τη φήμη τους ως προς τα καύσιμα, το Mark II ήταν η επιλογή πολυτελείας της Toyota τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, οπότε ας ρίξουμε μια ματιά στο Mark II και σε όλα τα άλλα αυτοκίνητα που γεννήθηκε.

Toyota Mark II: Ο Ελαφρώς Μεγαλύτερος Αδελφός Της Toyota Corona

Εμπνεύστηκε από την Corona, μοιράστηκε κινητήρες με την Corona, και μάλιστα ονομάστηκε Corona ανάλογα με το πότε και πού πούλησε. Για παράδειγμα, στην Ιαπωνία, η πρώτη γενιά Mark II ονομάστηκε μόνο Corona Mark II κατά τη διάρκεια της πρώτης της γενιάς, απλώς ονομαζόταν Mark II για το υπόλοιπο της πορείας της. Στις πολιτείες, το Mark II ονομάζονταν πάντα το Corona Mark II … έως ότου η Toyota το ονόμασε Cressida … η ονομασία είναι αρκετά συγκεχυμένη, αλλά θα τα καταφέρουμε αργότερα.

Το Mark II ήταν απλώς μια τρίχα μεγαλύτερη από την Corona και είχε επιλογές που ήταν ελαφρώς πιο διάσημες από την Corona. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της κυκλοφορίας του, ήταν πάντα διαθέσιμο ως ένα τετράθυρο σεντάν, με ένα 5θυρο βαγόνι που έτρεχε από το 1968 έως το 1997, και ένα δίθυρο κουπέ που έτρεξε από το 1968-1980.

Αλλά μαζί με όλα αυτά, το Mark II ήταν επίσης διαθέσιμο ως δίθυρο coupe-utility κατά τη διάρκεια της πρώτης γενιάς. Παρόλο που ήταν το 1972 το δρόμο για το περίφημο και άφθαρτο Toyota Hilux.

Η πρώτη γενιά Mark II ήταν, πολύ ξεκάθαρα, απλώς ένα Corona σε ελαφρώς αλλοιωμένο δέρμα, αλλά κέρδισε αρκετή δημοτικότητα τόσο στο εσωτερικό όσο και διεθνώς για να ρίξει το Corona skin και να γίνει μια δική του σύνθεση, εξ ου και η αλλαγή ονόματος (στην Ιαπωνία) από Corona Mark II στο Mark II.

Η εμφάνιση άλλαξε δραστικά, προσαρμόστηκε στο “στυλ μπουκάλι οπτάνθρακα” που έγινε τόσο δημοφιλές στη δεκαετία του ’70. Οι κινητήρες δεν ήταν πλέον απλά σχισμένοι από το Corona και κυμαίνονταν από 1,7L inline-4 που πληρούσε τους ιαπωνικούς κανονισμούς για τους οδικούς φόρους έως έναν 6-κύλινδρο 2,6L μόνο για εξαγωγικές αγορές, ο οποίος παρήγαγε 109 ίππους ενώ στράφηκε σε καλή οικονομία καυσίμου κατά τη διάρκεια του πετρελαϊκή κρίση.

Στη συνέχεια ήρθε η τρίτης γενιάς Mark II, η οποία εισήγαγε το ευρωπαϊκό στυλ, καθώς και μια σειρά νέων τίτλων που προέρχονταν από το Mark II.