WRC Ράλι Ακρόπολις 2023 νικητής ο Rovanpera στο δραματικό Ράλλυ Ακρόπολις

WRC- rally-acropols-2023-nikitis-o- Kalle -Rovanpera -tis- Toyota -engine-power

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023 νικητής ο Rovanpera στο δραματικό Ράλλυ Ακρόπολις

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023:  Ο Kalle Rovanpera της Toyota κέρδισε την τρίτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2023 με τεράστιο ενάμιση λεπτό στο Ράλι Ακρόπολις Ελλάδας.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Ο Rovanpera κορυφαίος στο Ράλλυ των Θεών, κορυφαίος σε πόντους, ήταν ταχύτερος σε οκτώ από τα στάδια της 15ης διοργάνωσης, αλλά μετά τη νίκη στο superspecial της Πέμπτης το βράδυ, δεν ήταν ξανά στο μπροστινό μέρος του ράλι μέχρι το τέλος του Σαββάτου, όταν ο συμπαίκτης του, Sébastien Ogier, μπήκε στο δράμα.

Αυτό του έδωσε προβάδισμα 2 m04,4s, που σημαίνει ότι χρειάστηκε να κάνει κρουαζιέρα μέχρι την Κυριακή (μια άγνωστη και άβολη ιδέα για τον Rovanperä) για να πάρει την 11η νίκη στο WRC της καριέρας του και τη δεύτερη στην Ελλάδα. Ήταν η μεγαλύτερη νίκη του ποτέ.

Με τη νίκη του Rovanpera μόνο εξασφαλισμένη, σήμαινε ότι η προσοχή κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας του ράλι στράφηκε στη μάχη για τη δεύτερη μεταξύ του Dani Sordo της Hyundai και του Elfyn Evans της Toyota, οι οποίοι –όπως και ο ηγέτης– βρίσκονταν σε θέσεις στο βάθρο λόγω της ευγενικής παραμονής τους μακριά από μηχανικά προβλήματα. που οι αντίπαλοί τους έπεσαν φάουλ.

Ο Έβανς προχώρησε στο πρώτο ετάπ της Κυριακής με νίκη εννέα δευτερολέπτων επί του Σόρντο, ο οποίος στη συνέχεια χτύπησε με νίκη στο επόμενο στάδιο με 1,3 δευτ. επί του Έβανς. Αυτό το τεστ Γραμμένη επρόκειτο να επαναληφθεί ως powerstage, αλλά ο Sordo θα χρειαζόταν να ξεπεράσει τον Evans με μεγαλύτερη διαφορά στο δεύτερο πέρασμα, καθώς πήγε σε αυτό 2,7 δευτερόλεπτα πίσω.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023

Αποθεώθηκε ο Rovanpera από τους Έλληνες στο WRC Rally Acropolis 2023

Από τους οδηγούς του Rally1, μόνο ο Ogier και ο Esapekka Lappi της Hyundai επέλεξαν να αντιμετωπίσουν το powerstage χωρίς εφεδρικά ελαστικά. Η διεκδίκηση των βαθμών για τη νίκη στα στάδια ήταν ιδιαίτερης σημασίας για τον Ogier και τον πρώην ηγέτη του ράλι Thierry Neuville, καθώς και οι δύο είχαν αποσυρθεί και είχαν ξανασυμμετάσχει στο ράλι εκτός των 10 κορυφαίων.

Το Neuville της Hyundai έθεσε ένα πρώιμο σημείο αναφοράς 6m32.412s, το οποίο ο Ogier ήταν μόλις 0,094s λιγότερο από αυτό, μετά ένας επιθετικός Lappi μείωσε τον ρυθμό κατά 0,531s. Ο Ott Tänak της M-Sport ήταν επόμενος στο δρόμο και έβαλε τους άλλους στη σκιά του με τον ταχύτερο χρόνο στα 1.675 δευτερόλεπτα.

Ο Sordo πήγε σε πλήρη επίθεση και ήταν 1.435 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Tänak, και ο Evans ήταν ο επόμενος. Αύξησε το χρόνο του Tänak μόλις κατά 0,041 δευτερόλεπτα και παραδέχτηκε ότι «ο Dani με ανησύχησε λίγο μετά από αυτό το πρώτο πέρασμα σήμερα το πρωί».

Αλλά οι όποιες ελπίδες να αποφασιστεί το powerstage με τον πλησιέστερο δυνατό τρόπο διαψεύστηκαν από τον Rovanperä, ο οποίος διέσχισε το στάδιο των 5,59 μιλίων 2,57s πιο γρήγορα από οποιονδήποτε άλλον.

Αυτό σήμαινε ότι ούτε ο Ogier ούτε ο Neuville σημείωσαν πόντους powerstage, ενώ ο Evans εξασφάλισε δεύτερος στο ράλι με 4,2 δευτερόλεπτα έναντι του Sordo που κατέκτησε το 55ο βάθρο του WRC. Η μέγιστη απόδοση του Rovanpera σημαίνει ότι το προβάδισμα του πρωταθλήματος έναντι του Evans είναι τώρα 33 βαθμοί.

Οι Tanak, Evans και Takamoto Katsuta συμπλήρωσαν τη συνολική εξάδα.

Ο Andreas Mikkelsen κέρδισε την 11η νίκη του στο WRC2 με διαφορά 10,3 δευτ. έναντι του συμπαίκτη του Gus Greensmith και του Citroën C3 της PH Sport, Yohan Rossel.

Ο Μίκελσεν απέφυγε το λάθος του από το πρώτο πέρασμα της Γραμμένης, όπου επιβράδυνε τη Škoda Fabia RS του πριν από τον τερματισμό, αφού παρεξήγησε ένα διαφημιστικό τόξο με αυτό στη γραμμή χρονομέτρησης.

Υπήρχαν επίσης βαθμοί WRC για την τριάδα του βάθρου, καθώς τερμάτισαν έβδομη, όγδοη και ένατη με τον Ogier να έρχεται 10ος στο σύνολο.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023 Αποτελέσματα τελική κατάταξη:

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Ο Kalle Rovanpera επέκτεινε το προβάδισμά του σε πόντους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κερδίζοντας την τρίτη νίκη της σεζόν, αφού επέζησε από ένα βάναυσο Ράλι Ακρόπολις.

Ο οδηγός της Toyota ήταν μία από τις δύο συμμετοχές στο Rally1 που ολοκλήρωσε τις 15 πίστες του αγώνα χωρίς καθυστέρηση, παρέχοντας στον Φινλανδό ένα άνετο περιθώριο νίκης 1 m31,7s έναντι του αντιπάλου του τίτλου και συμπαίκτη του Elfyn Evans .

Ο Rovanpera ηγήθηκε του ράλι αφού κέρδισε την σούπερ ειδική ασφάλτου της Πέμπτης το βράδυ στην Αθήνα, αλλά έπεσε στην τρίτη θέση όταν ο αγώνας αντιμετώπισε τους διαβόητους ανώμαλους δρόμους της Ελλάδας.

Τα στάδια έγιναν ακόμη πιο δύσκολα χάρη στην καταρρακτώδη βροχή νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, χάρη στην καταιγίδα Daniel, η οποία διέκοψε τις προετοιμασίες και ανάγκασε τους διοργανωτές να ακυρώσουν το shakedown της Πέμπτης.

Αντιμετωπίζοντας το μειονέκτημα να ξεκινήσει πρώτος στο δρόμο, ο Rovanpera κατάφερε να περιορίσει την απώλεια χρόνου, βοηθούμενος από τις βροχερές και λασπώδεις συνθήκες το πρωί της Παρασκευής. Ο μόνος φόβος του ήρθε όταν παραλίγο να κυλήσει στην τρίτη σκηνή αφού χτύπησε μια συμπίεση που προκλήθηκε από τις ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ο Φινλανδός κατευθύνθηκε στις πολύ πιο στεγνές και παραδοσιακές πίστες του Σαββάτου, 25,5 δευτερόλεπτα μακριά από τον Thierry Neuville της ηγέτη Hyundai , ο οποίος ήταν επικεφαλής του οδηγού μερικής απασχόλησης της Toyota, Sebastien Ogier.

Ο Neuville και ο Ogier είχαν κλειδωθεί σε μια μάχη για τη νίκη, με τον τελευταίο να αναθεωρεί για λίγο τον Βέλγο το πρωί του Σαββάτου, πριν ο Neuville αντεπιτεθεί για να ανοίξει ένα προβάδισμα 10,9 δευτερολέπτων.

Ο Ροβανπέρα μπήκε στη μάχη της νίκης αφού πέτυχε τέσσερις συνεχόμενες νίκες στα στάδια, προτού βρεθεί σε προβάδισμα σοκ το απόγευμα του Σαββάτου, όταν ο Νεβίλ και ο Ογιέ αντιμετώπισαν προβλήματα.

Ο Neuville χτύπησε μια τρύπα στη σκηνή ένατη, προκαλώντας τελική ζημιά στην μπροστινή δεξιά ανάρτηση του i20 N του, δίνοντας το προβάδισμα πίσω στον Ogier.

Ωστόσο, στο στάδιο 12, το τελευταίο τεστ του απογευματινού βρόχου, ο Ogier δέχτηκε μια διπλή διάτρηση στο πίσω μέρος. Αλλά η κατάρρευση της αριστερής πίσω ανάρτησής του λίγες στιγμές αργότερα μετά από μια πρόσκρουση ανάγκασε τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να αποσυρθεί.

Έχοντας αποφύγει τρυπήματα ή μηχανικά προβλήματα, ο Rovanpera είχε ένα σημαντικό προβάδισμα 2 m04,4s που έδωσε στον ηγέτη του πρωταθλήματος την ευκαιρία να φτάσει στη νίκη.

WRC Ράλι Ακρόπολις 2023: Ο Ροβανπέρα αύξησε τους πόντους του κερδίζοντας τον Έβανς κατά 2,5 δευτ. για να κερδίσει το Power Stage, το οποίο βοήθησε να επεκτείνει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα έναντι του Έβανς στους 33 πόντους.

Ο Έβανς έκανε μια εντυπωσιακή μάχη μετά από ένα μηχανικό πρόβλημα το Σάββατο για να τερματίσει δεύτερος. Ο Ουαλός επιβράδυνε ξαφνικά κατά τη διάρκεια του σταδίου εννέα με υποψία προβλήματος υπερθέρμανσης στο GR Yaris του που του κόστισε περισσότερο από ένα λεπτό, με αποτέλεσμα να φτάσει στην πέμπτη θέση.

rovanpera-wrc-rally-acropolis-2023-nikitis-winner-rali-11iniki-karieras

Ο Rovanpera στο WRC Rally Acropolis 2023 στην ειδική της Παύλιανης

Μια επισκευή καθ’ οδόν κράτησε τον Έβανς στον αγώνα να ανεβαίνει στην τρίτη θέση πίσω από τον Dani Sordo της Hyundai μετά την αποχώρηση από τους Neuville και Ogier. Ο Έβανς έμπλεξε σε μια στενή μάχη με τον Σόρντο, ο οποίος κατάφερε να αποφύγει τυχόν προβλήματα για να ανέβει σταθερά στον πίνακα κατάταξης.

Ο Sordo δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τον Evans, χάνοντας στη δεύτερη θέση με 4,2 δευτερόλεπτα.

Ο Ott Tanak της M-Sport ανέκαμψε μετά από ποινή 3m40s επειδή καθυστέρησε 22 λεπτά από μια ζώνη τοποθέτησης ελαστικών την Παρασκευή λόγω ξαφνικής βλάβης της αντλίας νερού, και τερμάτισε τέταρτος (+4m28,4s).

Ο Tanak έπεσε στην 32η θέση μετά το πέναλτι, αλλά ανέβηκε ξανά στην ίδια θέση που είχε πριν εμφανιστεί το μηχανικό πρόβλημα.

Ο συμπαίκτης του Tanak, Pierre-Louis Loubet, μπόρεσε να ολοκληρώσει μόνο τη σούπερ ειδική της Πέμπτης, αφού υπέστη ένα πρόβλημα τερματικής αντλίας νερού το πρωί της Παρασκευής.

Ο Esapekka Lappi της Hyundai αντιμετώπισε αρκετές καθυστερήσεις στο δρόμο του προς την πέμπτη θέση (+6m22,3s). Ο Φινλανδός κατέστρεψε το καλοριφέρ του την Παρασκευή και χρειάστηκε ένα ταξίδι σε ένα εστιατόριο για να φέρει νερό για να κρατήσει το i20 N του σε λειτουργία.

Συγκρατήθηκε περαιτέρω από αστοχίες του εναλλάκτη και του άξονα μετάδοσης κίνησης, αλλά κατάφερε να φροντίσει το αυτοκίνητο μέχρι τον τερματισμό.

Ο Takamoto Katsuta της Toyota ήταν ο τελευταίος από τους μόνιμους οδηγούς του Rally1 που ολοκλήρωσε την πλήρη απόσταση στην έκτη θέση (7m20,9s). Οι Ιάπωνες έχασαν περισσότερα από τέσσερα λεπτά μετά από διπλή παρακέντηση στο στάδιο 11.

Στο WRC2, ο Andreas Mikkelsen σημείωσε απίστευτη ανάκαμψη μετά από τρία χτυπήματα της Παρασκευής και ανέβηκε από τη 12η θέση στην κατηγορία για να πάρει τη νίκη, τερματίζοντας έβδομος στη γενική διαδικασία. Οι Gus Greensmith , Yohan Rossel και Ogier, που επανήλθαν στη δράση την Κυριακή, συμπλήρωσαν το top 10.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: