WRC η κρητική αυξάνεται μα αλλαγή καμία

WRC- Rally-f1-allagh-kamia-engine-power

WRC η κρητική αυξάνεται μα αλλαγή καμία

Το WRC βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο, η κρητική και τα παράπονα από τις ομάδες αυξάνονται και από τον κόσμο που χάνεται σταδιακά αφού συνεχίζει να είναι σταθερά μονότονο και για συγκεκριμένο κοινό.

Προαγωγέας WRC γιατι δεν κάνετε αλλαγές…

Εδώ και αρκετούς μήνες, η κριτική έρχεται από όλες τις εταιρείες και αφορά πολλές πτυχές. Αντιμέτωποι με αυτήν την ερώτηση, ο Simon Larkin (Even Director WRC Promoter) και ο Peter Thul (αθλητικός διευθυντής του WRC) εξηγούν με σιγουριά το όραμά τους για το WRC.

Το 2018, η WRC Promoter θεώρησε ότι είχε βρει τη θαυματουργή λύση. Για χρόνια, είχε υποστηριχθεί ότι η ζωντανή μετάδοση ήταν αυτό που έλειπε στο WRC για να είναι αξιόπιστη. Αυτή η έλλειψη αναγνώρισης έγινε κυρίως προς την F1και το σύμπλεγμα επιμένει. Αυτό μάλιστα ενισχύθηκε και από την επιτυχία του (πολύ) μεγάλου αδερφού. Καταφέρνοντας να μεταδώσει όλα τα αφιερώματα «ζωντανά», ο υποστηρικτής νόμιζε ότι είχε ξεφύγει. Αυτό μπορεί να συνέβαινε τις πρώτες σεζόν, καθώς αυτό το τεχνικό επίτευγμα πρόσφερε μια νέα προοπτική στο άθλημα. Εκεί που έπρεπε να περιμένετε μέχρι το τέλος μιας ημέρας για να λάβετε μερικές εικόνες, ήταν πλέον δυνατό να βρίσκεστε στις καμπίνες οπουδήποτε στον κόσμο και σε ολόκληρο το ES. Αν στην αρχή το “All Live” θεωρήθηκε επανάσταση, το χτύπημα έχει υποχωρήσει.

Τώρα το προϊόν προσελκύει κριτική. Επικρίνεται γιατί δεν μπόρεσε να προσελκύσει νέους θεατές και ότι ικανοποιούσε κυρίως σκληροπυρηνικούς θαυμαστές. Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες παραπονιούνται για ένα προϊόν που βουίζει, που δεν λέει ιστορία και του οποίου η παραγωγή είναι βαρετή. Υπάρχει μια αναχώρηση που γυρίζεται πάντα με τον ίδιο τρόπο, μερικές εικόνες στο ES και η τελική συνέντευξη που το περιεχόμενο μερικές φορές είναι περιττό. Ο Cyril Abiteboul (διευθυντής της Hyundai Motorsport) που πρόσφατα ενσωματώθηκε στη μικρή κοινότητα του WRC, κάνει εκστρατεία για να σταματήσει την απευθείας μετάδοση και να κατευθύνει τους προϋπολογισμούς προς κάτι άλλο. « Θα πρέπει να βάλουμε τα πάντα σε ψηφιακή μορφή», λέει ο Γάλλος που δικαίως αναρωτιέται ποιος είναι σε θέση να παρακολουθήσει τέτοιες εκπομπές που μπορεί να διαρκέσουν για ώρες. Αυτός και πολλοί άλλοι αμφισβητούν τη συνάφεια της Κυριακάτικης σκηνής που συχνά μοιάζει με μια πομπή στο Power Stage. Με αυτόν τον τρόπο κριτική ή αμφισβήτηση, ο διοργανωτής αναζητά λύσεις, αλλά έρχεται σε αντίθεση με τα χαρακτηριστικά του WRC, των τριών ημερών του ανταγωνισμού.

wrc-WRC-generations-the-fia-wrc-official-

Andrew Wheatley: «Το WRC Rally1 είναι πολύ ακριβό»

Αν και είχε ανακοινώσει ότι ο τεχνικός κανονισμός θα αποκαλυφθεί στην Ακρόπολη, αυτό δεν έγινε. Ο Andrew Wheatley, ωστόσο, συμφώνησε να συζητήσει την πρόκληση που αντιμετωπίζει το WRC και τους κύριους τομείς για να την αντιμετωπίσει.

Στις ομάδες που συμμετέχουν στο WRC2, στα φόρουμ ή στο κοινό στις άκρες των ειδικών διαδρομών, η κυρίαρχη ιδέα είναι ότι το Rally1 θα έπρεπε να είχε σταματήσει και να εισαχθούν υβρίδια στο Rally2. Φαίνεται τόσο απλό και όμως είναι ένα μονοπάτι που δεν φαίνεται να έχετε εξερευνήσει ποτέ. Γιατι;

wrc-WRC-generations-the-fia-wrc-official-

WHEATLEY Andrew (gbr), FIA Rally Director, portrait during the Croatia Rally 2022, 3rd round of the 2022 WRC World Rally Car Championship, from April 21 to 24, 2022 at Zagreb, Croatia – Photo Nikos Katikis / DPPI

Σε όλο τον κόσμο, τα Rally2 απολαμβάνουν απίστευτη επιτυχία. Δεν θυμάμαι άλλη κατηγορία που να εκπροσωπείται τόσο σε όλα τα ράλι, όποιο επίπεδο κι αν είναι. Προφανώς, αυτή η επιτυχία επισκιάζει το Rally1 γιατί στο παρελθόν είχατε το WRCκαι το Gr N. Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο κατηγοριών ήταν σημαντική, ενώ σήμερα είναι πιο κοντά. Η πρόκληση είναι ότι όσον αφορά την εμπορική δραστηριότητα, το Rally2 λειτουργεί πολύ καλά. Οι κατασκευαστές που παρήγαγαν ένα Rally2 γνώριζαν ότι έπρεπε να κάνουν συμβιβασμούς για να ικανοποιήσουν τον όγκο των αυτοκινήτων που θα πωλούνταν με ελεγχόμενη τιμή. Δεν μπορείς να βγάζεις 50 το χρόνο και να προσπαθείς να τα πουλήσεις με υπέρογκο κόστος. Αυτό δεν θα λειτουργούσε. Αν είχαμε 3 ή 4 μάρκες στη σειρά για να στεφθούν στο Παγκόσμιο Κύπελλο, η εξέλιξη του Rally2 θα ήταν εντελώς διαφορετική. Η φιλοδοξία τους θα ήταν να βάλουν σε τροχούς ένα όχημα ικανό να είναι πρωταθλητής χωρίς να ανησυχούν για πιθανούς πελάτες.

Ενώ η FIA ελπίζει ότι η επόμενη διευκρίνιση των τεχνικών κανονισμών θα προσελκύσει νέους παίκτες, το αφεντικό του ράλι πιστεύει ότι πέρα ​​από 5 μάρκες αυτό δεν θα ήταν καλό για το WRC.

Κατά τη διάρκεια της Ακρόπολης, ο Andrew Wheatley ήταν πολύ απασχολημένος. Για τον διευθυντή του ράλι της FIA, ήταν επιτακτική ανάγκη να βρεθεί κοινό έδαφος μεταξύ των τριών εμπλεκόμενων ομάδων (Toyota, Hyundai και M-Sport) και της Compact Dynamics, του προμηθευτή της υβριδικής μονάδας. Παρά το πολυάσχολο πρόγραμμά του, ο Άγγλος χρειάστηκε ακόμα μια στιγμή για να πει την άποψή του για μια από τις προκλήσεις που απασχολούν το WRC  : την άφιξη άλλων κατασκευαστών.

«Σήμερα έχουμε τρεις μάρκες στο WRC  Rally1 », είπε ο Wheatley. Υπάρχουν επίσης 2 στο Rally2 με Citroën και Skoda και ένα στο Rally3 με Renault . » Όταν τον ρώτησαν αν δεν θα ήταν καλύτερα αυτοί οι 6 ηθοποιοί να έπαιζαν όλοι στην ίδια κατηγορία, είχε μια εκπληκτική απάντηση. «Πιστεύεις ότι θα ήταν τόσο καλό;» , αυτός χαμογέλασε.Πιστεύετε ότι θα ήταν καλό να υπάρχουν 6 κατασκευαστές; Νομίζω ότι θα είχαμε τα αντίθετα προβλήματα από αυτά που έχουμε σήμερα. Δούλεψα σε μια ομάδα όταν ήταν 7. Γνωρίζω καλά ότι ήταν μια εξαιρετική στιγμή για τα μέσα ενημέρωσης με πολλές ιστορίες να πουν. Το αρνητικό ήταν ότι πολλές ομάδες δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν τις επενδύσεις που έγιναν. Με 16 ή 18 μονοθέσια στην εκκίνηση, αν τερματίσεις μεταξύ 13ης και 15ης θέσης δεν είναι αρκετό και γίνεται περίπλοκο. »

Το πρώην μέλος της M-Sport θυμάται τα χρόνια που οι Citroën, Peugeot , Subaru, Ford, Seat, Skoda, Mitsubishi… παρέταξαν WRC προσφέροντας πλέγματα με περίπου είκοσι επίσημα αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων υπήρχε, είναι αλήθεια, ένα μικρό μοίρασμα τις νίκες. Ένας ένας, οι κατασκευαστές έφυγαν από τη σκηνή για να φτάσουν στην τρέχουσα κατάσταση όπου τα ερωτήματα αιωρούνται σχετικά με την παρουσία της M-Sport το επόμενο έτος και της Hyundai σε λίγο πολύ μακροπρόθεσμο.

wrc-WRC-generations-the-fia-wrc-official-

Το πολύ 5 κατασκευαστές στο WRC

«  Για μένα, ο τέλειος αριθμός θα ήταν το 4 », διαβεβαιώνει ο άντρας που διαδέχθηκε τον Yves Matton. Απλά κοιτάξτε τι συνέβη το 2017. Και τα τέσσερα αυτοκίνητα (Yaris, Fiesta, C3 και i20, σημείωση του Editor) μπορούσαν να κερδίσουν και όλοι μπόρεσαν να ανέβουν στο βάθρο. Η κατάκτηση του πρωταθλήματος ήταν απίστευτα δύσκολη. Αν είχαμε 5… θα ήταν υπέροχο. Ναι, θα ήταν υπέροχο να αντιμετωπίσουμε αυτό το είδος «προβλήματος». Το να έχεις 6 θα ήταν πολύ περίπλοκο. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να φτάσουμε σε ένα από τα τρία πρώτα βήματα και θα ήταν αδύνατο να ικανοποιηθούν όλοι οι παίκτες. »

Ο Wheatley συχνά εκπλήσσει με την ικανότητά του να είναι συνεχώς θετικός και δεν είναι πάντα δυνατό να συμφωνήσει μαζί του, ειδικά όταν διαβεβαιώνει «  ότι το WRC διανύει μια καλή περίοδο. » Είναι πιο εύκολο να τηρήσουμε την υπεράσπισή του για την τρέχουσα σεζόν: « Ξοδέψαμε πολλή ενέργεια φέτος κοιτάζοντας πώς να κάνουμε το WRC καλύτερο », αναλύει, « αλλά όχι αρκετή για να τονίσουμε το γεγονός ότι και οι τρεις ομάδες κέρδισαν και υπήρξαν 6 διαφορετικοί νικητές ενώ έχουμε 8 κανονικούς οδηγούς. »

Όταν του έγινε η παρατήρηση ότι αυτό είναι ακριβώς ένα από τα προβλήματα του πρωταθλήματος, αναγνώρισε ότι υπήρχε όντως έλλειψη του Rally1 και ότι αν εμπλακεί ένας 4ος κατασκευαστής, αυτό θα επέτρεπε ίσως την επίτευξη στα 12 Rally1 στην αρχή όλων των γύρων, που θα έδιναν μια καλύτερη εικόνα του WRC. Η πρόκληση είναι σημαντική, αλλά η σταθερότητα των τεχνικών κανονισμών μετά το 2024 και μετά το 2027 μπορεί ίσως να προσφέρει προοπτικές.

 

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: